Aankomst in Guinee - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Iris Fransen - WaarBenJij.nu Aankomst in Guinee - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Iris Fransen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Guinee

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 Juli 2014 | Guinea, Conakry

Ik ben in Guinee!! Ik kan het nog amper geloven, maar ik ben echt terug! De reis van Utrecht naar Conakry was lang, maar alles ging goed. Ik ben geen enkele keer verdwaald en m'n beide vluchten vertrokken op tijd. Ik kwam zelfs een beetje eerder in Conakry aan dan gepland! De voetbalwedstrijd heb ik gemist, maar zodra mijn vliegtuig op het vliegveld in Conakry landde, zocht een van mijn medereizigers de uitslag op en meldde blij dat Nederland gewonnen had. Het vliegtuig stond nog niet eens stil...

Zodra het vliegtuig stil stond werd het spannend, want toen moest ik helemaal alleen door de douane komen, m'n koffer vinden en buiten op de parkeerplaats een taxichauffeur vinden die ingehuurd was om mij op te halen. En dat terwijl ik nog steeds geen Frans spreek... Gelukkig viel het allemaal heel erg mee en bleek de chauffeur (die geen Engels sprak) al binnen op me te wachten. Hij hielp me om m'n koffer te vinden en ook dat was makkelijker dan ik had verwacht, het was namelijk helemaal niet druk dus er was nauwelijks geduw en getrek bij de bagageband. Yay :)
De rit van het vliegveld naar het huis waar ik nu verblijf was snel voorbij, hoewel we zo nu en dan flink moesten afremmen om voorzichtig door een diepe poel op de weg te rijden en we een keer werden aangehouden door twee soldaten die de achterbak wilden controleren.
Eenmaal aangekomen bij het huis werd ik verwelkomd door Eleah, mijn Canadese huisgenote, en Jason, de enorme-maar-vriendelijke spin die op het plafond zat. Ik wil natuurlijk niet onbeleefd zijn, maar ik heb Jason toch maar genegeerd...
Het appartement waar ik nu woon is heel ruim en we hebben een balkon! Een klein probleempje is dat we op het moment geen stromend water hebben, dus alles moet met emmers, inclusief de wc doorspoelen... Gelukkig kan ik daar best mee leven :)

Binnenkort schrijf ik wel een langer bericht, nu ben ik moe en kan ik niet meer zo helder nadenken.
Groetjes uit Guinee!

  • 06 Juli 2014 - 22:59

    Silvija Van Wanrooij:

    Iris wat heerlijk om te weten dat je goed en wel bent gearriveerd op de plek waar je hart ligt! Ik lees altijd met veel plezier jouw blog! Pas goed op jezelf ! dikke knuffel en een hele goede tijd en schrijf snel weer!

  • 07 Juli 2014 - 15:53

    Marrit:

    Welkom in Conakry! Ik weet niet of je hier voor werk bent of voor vakantie, maar mocht je langer blijven en je hebt een keer zin in Nederlands kletsen, laat maar weten. Ik woon zelf nu 2 jaar in Conakry en op het moment in Camayenne.
    Marrit (marritmouille.waarbenjij.nu)

  • 07 Juli 2014 - 20:55

    Marianne:

    Hoi,
    Wat heerlijk om weer een reisverslag van jou te lezen. Ik verheug me al weer op het vervolg.
    Hier alles goed. Groeten, tante Marianne

  • 09 Juli 2014 - 14:04

    Marianne:

    Van harte gefeliciteerd en een mooie dag gewenst met de nieuwe vrienden daar.
    Groeten tante M en oom P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 1335
Totaal aantal bezoekers 80959

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Guinee 2.0

08 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

Mijn reis met Mercy Ships

Landen bezocht: